Struktura kompetencí se bude upravovat/dolňovat dle struktury RVP a vzorových ŠVP. Struktura by měla cíleně reflektovat jak potřeby v oblasti formálního, tak neformálního vzdělávání.
K čemu slouží?
Zařazování dovedností do dovednostních skupin nám umožňuje:
- sledovat, v jakém okruhu dovedností žák vyniká
- jaký okruh dovedností žáka baví
- doporučit žáku aktivity v regionu, jak by mohl svůj preferovaný okruh dovedností dále rozvíjet jak v rámci formálního, tak v rámci neformálního vzdělávání
- vytvořit podporu pro individuální kariérové poradenství systémovými nástroji
- vytvořit podporu pro prokázání té části portfolia pro přijímací zkoušky na střední školu, které uznává daná střední škola
Nynější struktura:
1 | Práce s drobným materiálem |
2 | Manuální zručnosti a dovednosti |
3 | Objevování vlastností materiálu |
4 | Konstrukční činnosti |
5 | Pěstitelské práce |
6 | Chovatelské práce |
7 | Příprava pokrmů |
8 | Ekologie a životní prostředí |
9 | Svět práce |
10 | Elektro činnosti a energetika |
11 | Chemické činnosti |
12 | IT dovednosti |
13 | Práce s technologiemi |
14 | Robotika |
15 | Umělá inteligence |
16 | Dokumentární činnost a publistika |
17 | Literární činnost |
18 | Herecká a divadelní činnost |
19 | Prezentační dovednosti a komunikace |
20 | Tvůrčí dovednosti |
21 | Olympiády a soutěže |
22 | Finanční gramotnost |
23 | Dobrovolnictví |
24 | Zdravotnictví |
25 | Všeobecná orientace pro život |
26 | Objevování vesmíru |
27 | Fyzikální činnosti |
28 | Biologické činnosti |